Salattu sähköposti

Usein kysytyt kysymykset (UKK) ja niihin vastaukset:

  1. Kuinka nopeasti saan Turvaposti-palvelun käyttööni?
  2. Pääset lähettämään salattuja viestejä tyypillisesti jo tilausta seuraavana arkipäivänä.

  3. Voinko lähettää salattuja viestejä myös ulkomaille?
  4. Kyllä, kaikkialle maailmassa.

  5. Kuinka vastaanottaja tunnistetaan Turvaposti-palvelussa?
  6. Lähettäjä voi valita vastaanottajan tunnistamistavaksi matkapuhelimeen toimitettavan sms-salasanan tai vahvan sähköisen tunnistamisen (pankkitunnukset/mobiilivarmenne).

  7. Voivatko ulkopuoliset lähettää oma-aloitteisesti minulle Turvapostia?
  8. Kyllä. Voitte lisätä salatun viestin lähetyslinkin omalle internetsivulle muiden yhteystietojen joukkoon.

  9. Sijaitsevatko Turvapostin palvelimet Suomessa?
  10. Turvapostin palvelimet sijaitsevat Suomessa, toimintavarmuuden vuoksi useaan konesaliin sijoitettuna.

  11. Miten Turvapostissa huolehditaan tietoturvasta ja henkilötietojen suojaamisesta?
  12. Tietoturvallisuuden ylläpidossa ja kehityksessä hyödynnetään kansainvälistä ISO27001-standardia (tietoturvallisuuden hallintajärjestelmä) sekä kansallisia KATAKRI- ja PiTuKri-kriteeristöjä. Toimintamme täyttää EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) kaikki vaatimukset. Erityisenä etunamme on yli 20 vuoden kokemus korkean tietoturvan salatun sähköpostin tuottamisesta.

  13. Jos minulla tulee kysyttävää palvelun käyttöön liittyen, kuinka nopeasti saan apua?
  14. Asiakaspalvelumme päivystää arkisin klo 8-16 ja yhteyttä voit ottaa www-lomakkeella, sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakaspalvelu vastaa soittoosi tyypillisesti välittömästi ja viestiisi kahden tunnin kuluessa.